Terug 8 december 2018

KVC Westerlo - KV Mechelen: Reacties

Protagonisten Nikola Storm, Gustav Engvall en Igor De Camargo aan het woord na de 1-3 overwinning op het veld van KVC Westerlo.

Nikola Storm: “Wanneer ik me goed voel, speel ik zoveel beter”

Storm: “In de eerste helft hadden beide ploegen last met de weersomstandigheden en het zware veld. Na de pauze konden we de ruimtes goed benutten en tot driemaal toe profiteren. Natuurlijk is het fijn om betrokken te zijn bij elk doelpunt vanavond. Wanneer ik me goed voel, presteer ik zoveel beter. Ik heb een dipje achter de rug, maar de laatste wedstrijden kom ik er weer beter door. Het is fijn om telkens met deze supporters een overwinning te kunnen vieren. Er is veel concurrentie binnen het team, maar het zorgt wel voor scherpte. Vanavond konden we helaas niet het mooiste voetbal op de mat brengen, maar we kwamen voor de drie punten en die hebben we.”

Gustav Engvall: “De spitsen blijven scoren, dat is goed voor het vertrouwen”

Engvall: “Zo, opdracht volbracht (lacht). In moeilijke omstandigheden zijn we er toch in geslaagd om de overwinning binnen te halen. Ik vind het fijn dat de spitsen blijven scoren. Dat is goed voor het vertrouwen. Togui is nu ook terug uit blessure, dus de concurrentie is groot.”

Igor De Camargo: “Concurrentie duwt ons naar hoger niveau”

De Camargo: “Het veld was vanavond echt niet onze vriend. Het was moeilijk om mooi voetbal op de mat te leggen. Toch hebben we de verdiende driepunter beet. We beschikken over een sterke groep en de concurrentie is groot. Hierdoor gaat het niveau telkens de hoogte in. Kijk naar Storm, ik kan profiteren van zijn geweldige acties op de flank. Zo is het leuk voetballen.”