Terug 16 november 2020

Shirtontwerpen: meer dan 250 inzendingen

De eerste evaluatie van de ingezonden shirt is achter de rug. Afgelopen vrijdag kwam er een groep van een 15-tal supporters, clubafgevaardigden en sportieve staff samen om een eerste schifting te maken van de ingezonden ontwerpen. Dat bleek geen evidente opdracht, want er werden meer dan 250 inzendingen geregistreerd.

“We hadden wel wat inzendingen verwacht, maar dit zijn er echt veel. We willen alle mensen die hier hun tijd voor hebben genomen uitdrukkelijk bedanken.”, vertelt Mathias Vanhove, commercieel verantwoordelijke van KVM. “We hebben alle ontwerpen in willekeurige volgorde voorgelegd aan het panel, op die manier kon iedereen van een leeg blad vertrekken. Voor de stemming van start ging, namen de vertegenwoordigers van onze sportieve staff het woord. Zij hebben toegelicht waarmee we rekening moesten houden. Nadien zijn we democratisch beginnen schrappen, want slechts een tiental ontwerpen kunnen naar onze kledingpartner gestuurd worden. Zij gieten de gekozen shirts in een digitaal ontwerp. Die ontwerpen worden, eens goedgekeurd door de club en haar commerciële partners, voorgelegd aan ons supportersorgaan.”

Elke abonnee krijgt inspraak

“We willen de overgebleven shirts voorleggen aan alle abonnees voor we de uiteindelijke shirts voor volgend seizoen zullen vastleggen.”, klinkt het bij het Malinwa Supportersorgaan. “Elke abonnee zal z’n stem kunnen uitbrengen en per categorie één shirt kunnen kiezen. De shirts met de meeste stemmen, zullen uiteindelijk ontwikkeld worden. Op die manier heeft elke abonnee inspraak in de keuze voor de shirts van volgend seizoen.”