Terug 27 juli 2019

Zulte Waregem - KV Mechelen: Reacties

Malinwa won vanavond de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen op het veld van Zulte Waregem. Thoelen hield de nul, Storm en Engvall scoorden de doelpunten, Vanzeir tekende voor zijn eerste speelminuten en de thuisaanhang was Kaya duidelijk nog niet vergeten.

Nikola Storm: “Snelle omschakeling is ons wapen”

Nikola Storm: “We hadden vooraf een erg goede analyse gekregen van de tegenstander. We wisten dat er ruimte lag in de rug en daar hebben we optimaal gebruik van gemaakt. Eigenlijk had de score nog hoger kunnen oplopen. Ik had nog een goede kans om een tweede treffer te maken en het doelpunt van De Camargo werd nog afgekeurd. Het is fijn om op het hoogste niveau te kunnen spelen. Met deze overwinning op zak kunnen we volgende week vol aan de bak tegen Racing Genk. Ik kijk er al naar uit.”

Yannick Thoelen: “Dit draag ik op aan mijn dochtertje”

Yannick Thoelen: “Hoe mooi kan een terugkeer zijn? Wat een heerlijke avond. Meteen de nul kunnen houden, een 0-2 overwinning kunnen boeken en een bezoekersvak dat mij een geweldig onthaal geeft. Fantastisch! Hier doe je het allemaal voor. De thuisploeg begon sterk, maar wij hadden de beste prikken in huis. Met deze driepunter kunnen we verder. Nu volgen Genk en Anderlecht. Met deze boost, zowel bij spelers als supporters, zijn we tot zotte dingen in staat. Ik heb er zin in!”

Dante Vanzeir: “Ik wil de mogelijke twijfels weerleggen”

Dante Vanzeir: “Wat een leuke invalbeurt. Twee dagen op de club en bij een 0-2 kunnen invallen voelt altijd fijn. Ik ben enorm blij dat ik voor deze club kan spelen. Vorig seizoen waren we concurrenten. Logisch dat er dan rivaliteit is, maar dat is nu achter de rug. Ik voetbal nu voor KV Mechelen en indien er toch nog mensen zouden twijfelen aan mij, is het aan mij om die twijfels op het veld te weerleggen. Volgende week mag ik wel niet spelen tegen Racing Genk. Zo heb ik twee weken om me klaar te stomen voor de match op Anderlecht.”

Onur Kaya: “Eerste wedstrijd is vaak bepalend voor het seizoen”

Onur Kaya: “Ik weet uit ervaring dat een overwinning in de eerste wedstrijd van het seizoen voor een mentale boost kan zorgen. Je mist de trein niet en je kan met een fijn gevoel de volgende match voorbereiden. Onze organisatie stond goed vandaag en we kwamen er enkele keren gevaarlijk uit. Je hoort links en rechts dat KV een kandidaat zakker is. Als je ziet hoe Thoelen pakt vandaag en dat een jongen als Vanzeir meteen zijn opwachting maakt, dan wil ik het nog wel eens allemaal zien. Het team is onze kracht. Laat de rest maar roepen en tieren, wij focussen ons op het spel en de drie punten.”