Terug 20 september 2019

KV Kortrijk – KV Mechelen: Reacties

Malinwa nam de drie punten mee uit Kortrijk. Van Damme en doelpuntenmakers Schoofs en Vanzeir mochten de wedstrijd analyseren. 

Joachim Van Damme: “In de tweede helft hebben we onze ware aard getoond”

Joachim Van Damme: “De ingreep van de VAR bij het buitenspeldoelpunt was een kantelmoment waar we de koppen bij elkaar hebben gestoken. In de tweede helft hebben we echt wel onze ware aard getoond zoals in het begin van het seizoen. Het was een zeer belangrijke zege met Club dat er volgende week aankomt. Er komt heel snel kritiek en dan moet je als groep mentaal heel sterk staan.

Ik heb zelf alles gegeven en dat is vandaag heel goed uitgedraaid. De coach en ik waren het erover eens dat een basisplaats te snel kwam. Ik was vorig seizoen al even uitgeweest en in de voorbereiding is het ook zeer snel gegaan, daar had ik het eigenlijk wat rustiger moeten aandoen in plaats van altijd vol te gaan. Het is beter dat ik nu langzaamaan terugkom zodat ik een heel jaar kan spelen”

Rob Schoofs: “Dit zijn de goals waarvan je droomt”

Rob Schoofs: “Afgelopen weken is het wat moeilijker geweest en dan geeft dit wel een boost. Zeker met de jongens die terugkeren uit blessure. Mijn doelpunt was misschien wel één van de mooiste uit mijn carrière. Zo heb ik er nog niet veel gemaakt, alles viel mee. Dat zijn de goals waarvan je droomt als voetballer en die maar sporadisch voorkomen. We zaten helemaal op het juiste spoor want we maken drie prachtige goals in tien minuten.

De eerste helft was niet goed. Op verplaatsing moeten we zeker nog stappen zetten want dat is toch een heel andere setting. We moeten meer ons mannetje staan en dat hebben we in de thuiswedstrijden niet echt voor. Je kan er ook niet onderuit dat een ploeg als wij niet zomaar een viertal geblesseerde sterkhouders kunnen opvangen. Dat is geen schande maar gewoon logisch dat je dat voelt in je collectieve prestaties.”

Dante Vanzeir: “Ik ben extreem gelukkig dat we de 3 punten weer kunnen meepakken”

Dante Vanzeir: “Dit doet heel veel deugd. Ik was er al eventjes op te wachten met enkele moeilijke matchen. De kop is eraf en ik hoop op dit tempo te kunnen verdergaan en regelmatig mijn doelpunten te kunnen meepikken. We hebben moeilijke wedstrijden gekend waarin we zelden aan kansen kwamen maar nu ben ik extreem gelukkig dat we die drie punten weer kunnen meepakken. Dat het nu eventjes duurt voor ik mijn eerste doelpunt heb gemaakt ligt aan het niveauverschil met 1B. Er is ook heel wat concurrentie in het team en dat hoort bij het topvoetbal.”