Terug 2 februari 2019

KV Mechelen - KVC Westerlo: Reacties

Malinwa kende niet al te veel moeite in eigen huis tegen Westerlo. Vooral in de tweede helft werd de wedstrijd beslist. Kaya, Storm en debutant Peyre blikken tevreden terug, maar behouden de focus voor de vier komende wedstrijden. 

Onur Kaya: “niet kijken naar het spel, wel naar het resultaat”

“Het ging niet altijd even makkelijk. Maar op het einde hebben we het verschil kunnen maken. Dit zijn de belangrijkste vijf wedstrijden van het seizoen. Nu moet je niet naar het spel kijken, maar naar het resultaat. De punten zijn duur.”

“We hopen nu wel dat Beerschot-Wilrijk iets laat liggen. Westerlo was een ploeg in vorm, dus die overwinning geeft extra voldoening. Ze hadden gewonnen van Union, een punt gepakt tegen Beerschot, en nu konden we ze afstoppen. Het was geen makkelijke opdracht, maar we hebben het goed gedaan.”

“Het is nogmaals duidelijk dat we een goede, brede kern hebben. Vandaag mis je Schoofs en Mera, maar win je wel. Over de kern moeten we ons dus geen zorgen maken. We hebben samen één doel, en dat is promoveren.”

Nikola Storm: “de druk ligt bij Beerschot-Wilrijk”

“Het was een makkelijke zege na een moeizame start. We probeerden de eerste helft de controle wel te krijgen, maar Westerlo speelde zeer laag. Blij dat we het uiteindelijk goed hebben kunnen afmaken.”

“Ik ben ook blij met mijn eigen spel. Als er ruimte is, zal ik altijd mijn best doen om iets te forceren. Gustav en ik hebben daar goed op ingespeeld. Vandaag was mijn goal dan de kers op de taart van goed samenspel.”

“De 3-0 telt ook goed door voor ons doelpuntensaldo. Nu ligt de druk bij Beerschot-Wilrijk. Onze drie punten zijn binnen, dus zij moeten winnen. Het geeft ook een goed gevoel om zo’n hevige week goed af te sluiten. We hebben alles gegeven en de goede lijn van dinsdag vlot doorgetrokken.”

“Ons doel is nu vier keer winnen, dan is het misschien afgelopen. Volgende week spelen we opnieuw thuis, met een grote achterban achter ons. Iedereen is ontzettend gefocust om de doelen die we in het begin van het seizoen stelden (promotie, red.) te halen. Daarom wordt er ook niet te veel gevierd voor we dat hebben gehaald.”

Thibaut Peyre: “de communicatie met Swinkels verliep vlot”

“Ik kan me voorlopig al goed aanpassen. Ik ken ondertussen zelfs al een aantal Nederlandse woorden, dus binnenkort ben ik helemaal ingeburgerd. We moeten hard blijven werken, en dan zullen resultaten als deze wel blijven komen.”

“Je merkt dat Mechelen fysiek een niveau boven alle andere ploegen in 1B staat. Dat was meteen het grootste contrast dat me opviel. Dat sleurt ons ook telkens over de meet. Mechelen is sterker en kan langer blijven doorgaan, twee cruciale elementen tijdens een wedstrijd.”

“Ik wist meteen dat ik zou starten. Dat had de coach me duidelijk gezegd. Ik heb het gevoel dat alles goed is gegaan. Het is nog even wennen, maar de communicatie met Swinkels verliep zeer vlot. Hij heeft veel ervaring en kan me ook bijsturen waar nodig. Nu wachten ons nog vier ontzettend belangrijke matchen.”