Terug 16 maart 2019

KV Mechelen - KFCO Beerschot Wilrijk: Reacties

Waar iedereen het hele seizoen op hoopte, is nu eindelijk een feit. Malinwa is kampioen. 2-1 werd het tegen ploeg in vorm Beerschot-Wilrijk. De spelers zijn in volle extase en probeerden tussen het gefeest en de massa hun gevoelens te uiten. 

Kaya: “Nu genieten, daarna focussen op de beker”

“We hebben geluk dat Clément (Tainmont) de 2-1 maakt, want we moesten het wel afmaken. We hebben het echt verdiend, het was een knotsgek seizoen. Gelukkig hebben we dat ook kunnen afmaken. Het was zeker geen makkelijke wedstrijd. We hebben 6 keer tegen Beerschot-Wilrijk gespeeld, we kennen elkaar door en door. Dat zorgt automatisch voor moeilijkheden.”

“Ik heb Clément bedankt, ik bereidde me voor op een slapeloze nacht door de penaltyfase. Volgens mij was het geen penalty, misschien zeer licht. Het had hoe dan ook een verschrikkelijk einde geweest. Maar als de scheidsrechter zegt dat het strafschop is, dan is dat zo.”

De 30-plussers die op de bank zaten maken vandaag het verschil. Zij zorgden voor heel wat ervaring en wisten perfect wat ze moesten doen. Tim (Matthys) en Clément zorgden voor het extra aspect dat we duidelijk nodig hadden om de overwinning in de wacht te slepen. We hebben een geweldige groep.”

“Nu hebben we twee weken vrij, dus daar ga ik van genieten. Nu ga ik even op vakantie om alles te vergeten. Daarna hebben we een aantal weken om de bekerfinale voor te bereiden. Daar gaan we vol voor, om de kroon op het werk te zetten.”

Matthys: “Ik ben gebleven om dit mee te maken”

“De supporters zijn volledig uitgelaten. Ik ben gebleven om de club terug naar eerste te krijgen, en dat is gelukt. Ze zijn duidelijk heel dankbaar. Dit maakt het verhaal af en met hun steun hebben we het voor elkaar gekregen. We weten maar al te goed dat we dit niet zonder hen hadden gekund.”

“Ik ben blij dat ik heb kunnen spelen. Op de bank zoiets meemaken is natuurlijk helemaal anders. Dit is onbeschrijflijk, om op zo’n manier de titel te pakken is een geweldig gevoel. Tactisch paste het goed in het systeem, ik heb gelukkig mijn steentje kunnen bijdragen.”

Schoofs: “Dit scenario schrijf je niet”

“Dit scenario valt niet te beschrijven. Ik begon me al zorgen te maken, na alle tegenslag van de afgelopen weken. Daarom is de ontlading nu extra groot. Je werkt zo hard naar dit moment toe. Het scheelde heel weinig, maar dat geeft des te meer voldoening. Als je de laatste tien minuten ingaat, weet je dat er niet meer gevoetbald zal worden en moet je geluk hebben. Clément is onze reddende engel vandaag.”

“Het vieren was ongelooflijk. De bank sprong recht, de supporters stormden bijna het veld op. Ik bleef bewust nog even op het veld staan, uit schrik dat Beerschot-Wilrijk snel zou aftrappen. Ik wou dat risico niet lopen om de titel te missen. Het laatste fluitsignaal was een verlossing.”

“Dit is een van de mooiste momenten uit mijn carrière. Ik heb het al een paar keer mogen meemaken, maar het blijft onbeschrijflijk. We gaan ons nu nog opladen voor de beker, om daar nog de best mogelijke prestatie neer te zetten. Dat wordt voor ons de kers op de taart.”

Swinkels: “Als je me vannacht in de goot vindt, neem me mee en geef me wat water”

“We verdienen het om kampioen te worden, maar we moesten het afmaken. Dat hebben we de laatste tijd een paar keer laten liggen, maar nu is het wel gelukt. Beerschot-Wilrijk kende een heel goede periode, dus het zou hoe dan ook moeilijk worden. Ik ben iedereen dankbaar: de andere spelers, de staf, de supporters. We hebben allemaal ons steentje bijgedragen aan het kampioenschap.”

“De verzuring begon op het einde van de wedstrijd zijn tol te eisen, maar dat verlossende doelpunt doet alle zorgen verdwijnen. Nu gaan we een lange feestnacht tegemoet. Als mensen me vannacht in de goot vinden, neem me dan gerust mee en geef me een glaasje water (lacht).”