Terug 22 december 2018

KV Mechelen – AFC Tubize: Reacties

KV Mechelen heeft het seizoen voor de winterstop uitstekend afgesloten. Het won overtuigend met 3-1 van AFC Tubeke, maar dat had veel meer kunnen zijn. De spelers reageerden tevreden, maar voelden ook dat er meer in zat.

Nicola Storm: “het zat niet mee tijdens de tweede helft”

“Het zat niet mee tijdens de tweede helft. De bal viel steeds slecht bij de laatste pass. Maar als je het totaalplaatje bekijkt waren we duidelijk heer en meester”.

“Ik probeer zo veel mogelijk variatie in mijn dribbels te steken, zodat ze minder voorspelbaar worden. Soms geef ik de bal ook terug, anders wordt het allemaal zeer opzichtig. Het is de bedoeling om de verdedigers te laten twijfelen. Jammer dat ik dan niet heb kunnen scoren”.

“We zijn wel tevreden dat de winterstop er is, maar anderzijds hadden we graag de huidige goede vorm meteen doorgetrokken. Uiteindelijk hebben we wel genoeg kwaliteiten in de groep om na de winterstop op hetzelfde niveau verder te gaan. Nu kan ik wel even tijd spenderen met de familie, dat zal ook deugd doen”.

Onur Kaya: “ik had vier assists moeten hebben en twee keer moeten scoren”

“Het is jammer dat we vandaag niet met een veel groter verschil konden winnen. Ik kon vier assists en twee doelpunten hebben. Maar uiteindelijk telt er wat er op het bord staat. We zijn blij met de drie punten, maar we zouden wel wat efficiënter met onze kansen moeten omspringen”.

“We hebben dezelfde lijn van de bekerwedstrijd kunnen doortrekken. We hebben niet echt last gehad van de beperkte rust. We kwamen al snel op voorsprong, en vanaf dan ging het alleen maar beter. Opnieuw, jammer dat we onze kansen niet konden afmaken”.

“Het ging vandaag heel makkelijk. We spelen met zoveel zelfvertrouwen omdat we denken dat er niets kan gebeuren. Dat gevoel moeten we kunnen vasthouden, het helpt ons duidelijk vooruit. De winterstop is leuk, maar we hadden ook graag verder gespeeld. We zijn ondertussen al 17 keer ongeslagen, dat kan ook tellen”.

Jules Van Cleemput: “we mogen niet arrogant worden”

“We hadden bijna al het balbazit en we kregen ontzettend veel kansen. We scoorden drie keer, maar dat hadden er wel meer kunnen zijn. Elke week wordt hetzelfde verwacht. We gaan dus steeds ook 100% voor de winst. Daarom presteren we zo goed”.

“We mogen vooral niet arrogant worden. Dat hadden we in het begin van het seizoen wel, en je ziet wat voor een resultaat dat heeft opgeleverd. Dat is er nu totaal niet. We gaan voor elke match, en dat is ook nodig om kampioen te worden. We spelen goed, maar dat gaat niet vanzelf”.

“Ik kijk uit naar de winterstop, maar ik kijk vooral uit naar de start van de tweede seizoenshelft. We hebben zoveel om naar uit te kijken. We zitten nog in de beker, en we zijn volop in de running om de tweede periodetitel te pakken. Daardoor zijn alle spelers extra gemotiveerd”.