Terug 17 april 2018

AFAS Software blijft KV Mechelen trouw

AFAS Software blijft shirt- en stadionsponsor van KV Mechelen tot 2020. “Opnieuw geweldig nieuws”, zo zegt Olivier Somers, hoofdaandeelhouder van KVM.

“Met AFAS houden we een partner die gelooft in ons project, die de businessmogelijkheden van het vernieuwde AFAS Stadion optimaal zal gebruiken en die graag op lange termijn iets neerzet.”

De verderzetting van de overeenkomst met AFAS Software vraagt om een woordje uitleg. Wij spraken met de directeur van AFAS België, Machiel den Dekker.

 

 

Machiel, we zijn blij jullie aan boord te houden! Jullie ook nemen we aan?

Den Dekker: “Ja tuurlijk, het project van de nieuwe KVM-directie heeft ons overtuigd. We geloven in de plannen van het nieuwe stadion, de voorziene uitbreiding van de club en de verdere professionalisering.

KV Mechelen heeft veel potentieel en we vinden het bijzonder leuk dat we kunnen ondersteunen met software. En natuurlijk is netwerking heel belangrijk voor ons. KV Mechelen is zowat het centrale punt in Mechelen waar bedrijven elkaar ontmoeten en willen hier graag deel van blijven uitmaken.”

Jullie blijven ondanks de degradatie: wat willen jullie bij KV Mechelen bereiken?

“We willen de professionalisering voortzetten en een katalysator zijn in het Mechelse. Voor ons is dit ook belangrijk voor onze regionale verankering.

Oorspronkelijk was ons partnership de vervanging van onze radiocampagnes. Die zijn zeer vluchtig. Je merknaam aan een voetbalploeg binden is emotioneel en de link is langduriger. Belangrijk is hoe we bedrijven en potentiële klanten ontmoeten via het voetbal en hoe we hen onderling kunnen verbinden.”

 

Dan moet de nieuwe businesstribune jullie al fonkelende ogen bezorgen? 

“Absoluut, wij kijken er naar uit. Dat was hét project waarop we zaten te wachten. Zo krijgt het stadion meer allure en uitstraling. We zijn ook benieuwd naar het concept van Verelst met de business lounge, de skybar en de netwerksessies tijdens de week.”

 

Het wordt een grote stap vooruit dus, die nieuwe etappe in de stadionverbouwing?

“Het wordt echt een businesstribune. Waar bedrijven elkaar kunnen ontmoeten. En waar we hen verder kunnen helpen met onze software. Tot nu toe waren de ruimtes voor netwerking nog beperkt. Nu gaan we plots verschillende stappen vooruit.”

 

Opmerkelijk, ook in Nederland bleven jullie AZ trouw toen het wat minder liep. Die langetermijninspanningen lonen?

“Het is altijd belangrijk om op lange termijn te werken. Alleen in goede tijden er zijn, dat werkt niet. Je moet mee bouwen aan de toekomst. Dat betekent iets met elkaar creëren.

Bij AZ is zoiets ontstaan en dat is een schitterende wisselwerking geworden. Sinds 2010 zijn we bij AZ aanwezig en de voorbije acht jaren waren top.”

 

 

Een België-Holland vraagje: wat kan KV Mechelen van Nederlanders leren? En de Nederlanders van ons?

“De marketingbeleving in de sport staat in Nederland op een ander niveau. Er wordt meer bekeken hoe je voor een sponsor iets kan betekenen dat meer is dan een gezellige avond met een pint.

De sfeer en de eendracht, dat is dan weer iets waarvoor elke ploeg naar KVM mag opkijken.
Hier zit heel veel passie en beleving. En bovendien heb je hier een heel jong publiek wat het potentieel voor de toekomst groot maakt. We voelen dat de plannen die er nu liggen ook door de hele supportersploeg gesteund worden. Zij zullen blijven komen in 1B.”

 

We zullen het alvast eens bespreken met onze Nederlandse coach!

“Is het grootste clubsucces niet gehaald toen er Hollanders in de club waren? (lacht)”